Yaprak Porselen

Dişlerin güzelliği; yaşı, mesleği, cinsiyeti ne olursa olsun her birey için önemlidir. Lamina diş kaplama dişlerdeki renk farklılıkları, diş çatlakları ve kırıkları, dolgudan kaynaklanan renk değişimleri için uygulanır. Bu işlemler için dişin tamamını kesmek yerine sadece ön yüzeyine yaprak porselen uygulayarak estetik uygulama yapılmaktadır. Laminate veneerler yani halk arasındaki adıyla Yaprak Porselen ön dişleri düzeltmek ve dişlere estetik bir görünüm kazandırmak için mükemmel bir yoldur. Bu yöntem sayesinde dişin yapısından çok az kesim yapıldığı için, oldukça koruyucu protez uygulamasıdır. Alt yapısında metal olmadığı için, porselenin kendi yapısından dolayı doğal ve estetik gülüş sağlamaktadır. Lamine porselen dişler ile  dişlerinizi beyazlatabilir, diş aralarındaki boşlukları doldurabilir ve güzel bir gülümsemeye kavuşabilirsiniz.

Yaprak Porselen (Porselen Veneer) Neden Kullanılır?
Porselen veneer diş, kurona karşı mükemmel bir alternatiftir. Konservatif bir yaklaşımla yaprak kaplama kullanılarak diş rengini, şeklini ve büyüklüğünü değiştirmek mümkündür. Tetrasiklin renkleşmesi, darbe, kanal tedavisi sonrası diş rengi değişmesi; konjenital veya sonradan oluşan defektlerde, porselen laminalar başarıyla uygulanır. Yaprak kaplamalar ile,  diastema dediğimiz dişlerin arasında boşluk olan hastalarda da çok başarılı sonuçlar elde edilmektedir.

Lamine Diş Kaplama Nasıl Yapılır?
Porselen Veneer Diş Nasıl YapılırLaminate Veneer diş yapımı için hastanın en az 3 seansa gelmesi gerekir.
İlk randevuda kontrol modeli alınıp değerlendirilme yapılır.
İkinci seansta diş kesimi yapılıp, ölçü alınır.
En son olarak da yapıştırma işlemi uygulanır.

Yaprak Porselen Lamine kaplama tedavi planlamasının yapıldığı ilk seans çok önemlidir. Hastanın nasıl bir gülümseme istediği çok iyi değerlendirilmeli, dişler ve ağız yapısıyla ilgili engel teşkil edebilecek durumlar hastaya uygun şekilde aktarılmalı ve tedavi seçenekleri belirlenmelidir. Yaprak kaplama yapılırken hastaların diş modeli alınır. Dişlerinin ve yüzünün fotoğrafları çekilir. Hastaların beklentisi, yaşam tarzı, ihtiyaçları belirlenir. Gerekli durumlarda dişlerin son haline dair bir çalışma modeli hazırlanır ve hasta ile paylaşılır.

Yaprak Porselen Tedavi Süreci Nasıldır?
Dişlerin kesiminin yapılacağı ikinci seans, lamine kaplama yapılacak diş sayısına göre değişmekle beraber yaklaşık 1 veya 1,5 saat sürer. Diş üzerinden lokal anestezi altında yaklaşık yarım mm’lik aşındırma yapılır. Diş kaplaması için ölçü alınır. Yaprak porselen dişlerin hazırlanması diş sayısına bağlı olmakla beraber ortalama 1 hafta sürer. Yaprak Porselen yapıştırma işlemi yaklaşık 2 saat sürer. Porselen laminalar yapıştırılmadan önce dişlerin üzerine yerleştirilerek renk uyumuna ve şekillerine bakılır. Renk yapıştırıcısıyla birlikte bir miktar değiştirilebilir. Her şey beğenildiyse laminateler özel yapıştırıcılarıyla yapıştırılır.

Yaprak Lamine Diş Tedavisi Kimlere Uygulanmaz?
Çene bozukluğu olan hastalara (alt çenenin önde olması, dişlerin çapraz kapanması vb.)
Tırnak yeme ve kalem ısırma gibi kötü alışkanlıklarda,
Dişlerin baş başa kapandığı ve yeterli mine dokusu olmayan hastalarda,
İleri derecede fluorozisli vakalarda (bu kişilerde laminadan yansıyabilen ileri derecede renkleşmeler vardır. Ayrıca sağlıklı bir yapışma da olmaz.)
İleri derecede diş eti çekilmesinin mevcut olduğu hastalarda
İleri derecede diş sıkma ve gıcırdatma parafonksiyonu alışkanlığı olan bireylerde lamina diş tedavisi uygulanmaz.

Kompozit Lamina Ömrü Ne Kadardır? (Lamine Diş Kaç Yıl Kullanılır?)
Günümüz yapıştırma teknolojilerinin yapışma değerleri çok yüksektir. Eğer hekim uygulamada teknik hassasiyete uygun hareket ederse lamina diş kaplamalarınızı kendi dişiniz gibi kullanabilir ve düşme riskini en aza indirirsiniz. Porselen laminalar iyi ve doğru bir ağız bakımıyla yıllarca sorunsuz olarak kullanılabilirler. Çünkü yaprak porselenler diğer yapıştırma sistemlerden daha üstün özelliklere sahip porselenden imal edilmişlerdir. Bu nedenle lamine diş kaplamaları lekelenme ve aşınmaya karşı dirençlidirler.

Yaprak Porselen Yapılırken Ağrı Hisseder miyim?
Yaprak Porselen diş tedavisi sırasında genellikle ağrı duyulmaz. Fakat yaprak diş kaplama yapılırken bazı durumlarda lokal anestezi uygulanması gerekebilir. Lamine diş kaplama işlemi sonrası ise bir sonraki yapıştırma seansına kadar dişinizi korumak amacıyla geçici laminalar yerleştirilecektir. Bu nedenle bir sonraki seansa kadar hasta estetik kaygı yaşamaz ve hassasiyet önlemiş olur.