Çene Kemik Erimesi

Dişlerimizi çektirdiğimiz ve kaybettiğimiz süreçte çene kemiği erimeye başlar. Bu durumun sonucunda çene kemiği erimesi oluşur.

Çene Kemik Erimesi Nedenleri
Kaybedilen dişler sonucunda çene kemiği boş kalır ve erimeye başlar. Bu bölüme implant diş çene kemiği erimesi tedavisi uygulanır ise çene kemiğinin erimesi engellenebilir. Çene Kemik Erimesi başka nedenleri de olabilir. Örneğin; tümör ve kist gibi nedenler çene kemiğinin erimesene neden olabilir. Ayrıca diş gıcırdatma ve diş sıkma gibi nedenlerde çene kemiği erimesinin nedenleri arasındadır.

Çene Kemik Erimesi Tedavi Yönetimi
İmplant diş ameliyatı çene kemiği erimesi tedavisi oldukça önemli bir yöntemdir. Diş implantının çene kemiği erimesini önlemesi mümkündür. Çene kemiği erimesi olan hasta Box tekniği ile tedavi edilir. Box tekniği; çene kemiği erimesi olanlara implant tedavisi uygulanabilecek duruma getirilir. Daha sonraki süreçte implant diş ameliyatı Çene Kemik Erimesi tedavisi ile protezler için uygun hale gelmesi sağlanır. Diş çekildikten sonra, kökü çevreleyen kemik hızlıca erimeye başlar. Çene kemiği erimesi ilk 6-12 ayda en hızlı şekilde erir. Daha sonra daha yavaş bir seyirde erime devam eder.

Eriyen Çene Kemiği İçin Hangi Tedaviler ile İmplant Yapılır?
- Kemik erimesinin ileri derecede olduğu durumlarda,
- All On 4 İmplant Uygulaması
- Box, Boks Teknik (Box Tekniği)
- Elmacık kemiği (Zygomaİmplantı) implant uygulamaları yapılabilir.

Çene Kemik Erimesi Tedavisi Ne Kadar Sürer?
- Box tekniği çene kemiği erimesi olan hastalara uygulanır. Bu teknik uzman bir hekim
tarafından 6 – 12 ay aralığı arasında uygulanmaktadır.
- 3 – 6 ay arasında değişen All on 4 tedavisi ile implant yapılabilir.
- Çene Kemik Erimesi olan hastalara elmacık kemiği implantı uygulanabilir. Sadece üst çeneye uygulanması mümkündür. Tedavi süreci 3 – 6 ay arasında değişmektedir.