Flep Ameliyatı

Flep Ameliyatı İlerlemiş diş eti hastalığı ortaya çıktığında, dişleriniz tehlikede demektir. Bu aşamada, onları çevreleyen bağlar ve kemik dokusu tahrip olurken dişlerinizi kaybetmeye başlayabilirsiniz. Hastalık temizlik gibi cerrahi olmayan tedavilerle kontrol edilemezse, flep operasyonları en iyi tedavi seçeneği olabilir.

Flep Ameliyatı, periodontal hastalığının tedavisinde günümüzde lider yöntemdir. Diş eti dokusunun dişlerden ayrıldığı diş eti çizgisinin altındaki alanlarda zararlı bakterilerin çoğalabileceği temizlenebilir bir alan ortaya çıkar. Bu bakteriler dokuların iltihaplanmasına neden olarak hassasiyet, kanama ve ağrı ile sonuçlanır. Tedavi edilmeden bırakılırsa, diş eti hastalığı, dişi destekleyen kemik yapısının kaybı ve hatta sistemik (tüm vücut) problemleri gibi bir dizi probleme neden olabilirler.

Periodontal cepler geliştiğinde, onları tedavi etmedeki ilk adım genellikle bir manuel veya ultrasonik cihazla temizlik ile yapılır. Bu etkili değilse, flep operasyonları uygulanmaktadır.

Flep Ameliyatı  Operasyonlarının Hedefleri
Flep cerrahisinin temel amaçlarından biri oluşan sağlıksız dokunun kendisini ortadan kaldırmak veya azaltmaktır. Bu dokuya erişmek için diş eti dokusunda flep benzeri bir kesi yapılır. Bu, hastalıklı dokunun diş etinin içinden alınmasına izin verir ve zararlı plak ve taşların ortadan kaldırılmasına yardımcı olan kapsamlı bir temizlik için dişlerin kök yüzeylerine erişim sağlar. Daha sonra, alan kapatılır. Bu hızla gerçekleşen iyileşme sürecine geçiş sağlar.

Diğer bir amaç, kaybolan periodontalligament ve kemik dokusunun yenilenmesidir. Bunu başarmak için çeşitli teknikler kullanılabilir, bunlara ileri teknoloji kemik greftleme yöntemleri ve büyüme faktörü olarak adlandırılan kimyasallar dahildir. Bu yaklaşımlar diş etlerini normal formlarına ve fonksiyonlarına geri getirmeye yardımcı olur ve dişlerin sağlıklı ve güvenli şekilde sabitlenmesini sağlar.

Flep Ameliyatı Cerrahisi Aşamaları
Flep Ameliyatı tipik olarak lokal anestezi altında, bazen oral anti-anksiyete ilaçları eşliğinde yapılır; alternatif olarak, intravenöz bilinçli sedasyon altında gerçekleştirilebilir. Anestezi sonrasında diş etlerini dişlerden ayırmak için küçük bir kesi yapılır. Dış diş eti dokusu, köklere ve destekleyici ligament ve kemik dokusuna erişim sağlamak için yavaşça geriye doğru katlanır. Daha sonra, iltihaplı doku çıkarılabilir ve diş kökleri temizlenebilir. Gerekirse, bölge ayrıca antibiyotiklerle veya diğer ilaçlarla da tedavi edilebilir. Son olarak, kesi kapatılır ve işlem tamamlanır.